Reklamation
Om du har köpt en vara hos oss som har gått sönder eller inte fungerar som den ska och du anser att varans skada har uppkommit på grund av ett produktionsfel så ska du upprätta ett reklamationsärende hos oss. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts, dock senast 3 år från köptillfället.
Skicka ett mail till oss på:
butik@jaktochfiskebutiken.se
Mailet ska innehålla:
Ordernummer
Beskrivning av felet
Bild på felet
När vi har fått ditt mail så kommer vi skicka det vidare till tillverkaren av varan och invänta svar på om reklamationen är godkänd eller ej.
Om vi behöver få in varan till oss för att göra en bedömning kommer du få en fraktsedel som du kan använda för att returnera varan till oss.
Är det en godkänd reklamation så kommer vi skicka en fraktsedel till dig som du kan använda för att returnera den felaktiga varan till oss.
En vara saknas i min leverans
Vi jobbar hårt för att ta hand om din beställning men ibland blir det fel. Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt så ska vi lösa detta så fort som möjligt. En skriftlig reklamation via mail butik@jaktochfiskebutiken.se måste vara oss tillhanda senast tre dagar efter mottagande av leveransen. Spara orginalemballaget för eventuell utredning.
Jag har fått fel produkt.
Om du har fått fel produkt i din leverans så skall du kontakta oss inom 14 dagar efter mottagande av din beställning. Du ska därför kontrollera dina produkter när du får hem dem för att säkerställa att du har fått alla produkter du har beställt. Inkommer information om detta efter 14 dagar förbehåller vi oss rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Vi står självklart för fraktkostnader om vi har skickat fel vara till er.
Transportskada
I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans , kontakta ditt utlämningställe för skadeanmälan. Kontakta oss om ni behöver hjälp.